Saturday, December 27, 2008

Year End. New Experience.

2009 年快来了。 我觉得,我有必要反省一下。我个人认为我是蛮幸运的。虽然有些是我自己努力争取来的。 一直以来,我都坐惯,也比较喜欢大型车。因为大车比较安全,而且也高高在上的感觉。

尽管我的手刚刚被我家的大车夹道发肿。

*Flashback*

车门甩动。

碰!

咦?

为什么,手好像扁扁嘀?怎么会突然间,有三文治的感觉?

脑海空白一片。

然后我傻眼。

妈关门了。我的手似乎放在那边。

Eeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhh???!!!

我的?!

*Flashback end*

就是酱。

但我也把握机会,趁机向我妈撒娇买个钱包给我。毕竟是她狠狠地把门关上害到我一瞬间脑袋发傻,虽然是把手放在那地方的我不对。

做人要精明点,要把握机会。别一味地呼天嚎地。要知道塞翁失马后的焉知非福还是要靠脑袋才会有福的。

离题了。

话说我从没怎么看好类似 Kancil 的车,特别是自从我领教过那女人的开车技术后。

直到今天下午。

双手抓着那大得该死的方向盘,脚因一直维持着同样的姿态而肌肉发酸,嘴里不停大声小声地嘀咕着,耳里听到的是妈妈的指挥声,弟弟欠扁的笑声,以及妹妹震耳欲聋的求救声。

在 Comic Fiesta 玩的与开真的的感觉很不同。

我今天做了一件很了不起的事。

是的,我今天第一次开车。

我母亲教的。

很恐怖。还蛮累的。

我忽然好喜欢 Kancil。

Honda La Great 太大,太长,太宽,太高了。非常不适合初学者。而我的两只手指昨天被它的车门夹道,现在还肿着(其实是四只,不过只有两只肿)。

没错,我开的第一辆车是 Honda La Great,不是 chibi size 的 Kancil。

大概大概学会了直走,转弯,和 Three Point Turn。我驾的车太大了,感觉上那公路很窄,有一次还差那么一点点有就要刮到别人的车。

平均车速大概是5km/hour。不,应该不到 5km/hour。 我都没有踩油。因为是自动车,所以自动(自己会动,只要一放 break 就会向前走)。

只是我踩煞车器时总是太出力了,踩一次,大家就向前扑。很有趣。

公园里的人一定很好奇吧。为什么这辆大车一直在这里兜。还很慢耶,不只慢,还走走停停的。比醉汉开车还危险。

做 Three Point Turn 时最恐怖,因为我爷爷最宝贝的老爷车就趴在前面。

路旁,刚好停着一辆被撞过的 Kancil。害我的心怕怕的。

大归大,幸好它是自动的,要不然我头可大咯。

一下车,感到如释重负。全身麻麻的,很不真实。我妹妹则蛋白质似的感谢佛祖保佑。

还不大会看镜子(应该是完全不会看吧,就只听大家的指示),转弯时也很乱来,而换 gear 的事完全不必讲, manual 跟 auto 很明显是不同的。 慢慢来吧,酱比较快,然后去吓一吓我的教练。

不过我也蛮厉害的耶,有本事一边开车一边跟别人说笑。

*笑*
太好笑了。

注意,好孩子千万不要学。


You Should Play the Guitar



You're very independent - both in spirit and in the way you learn.

You can teach yourself almost anything, even if it makes your fingers bleed.

You're not really the type to sit patiently through a music lesson - or do things by the book.

It's more your style to master the fundamentals and see where they take you.

Highly creative and a bit eclectic, you need a wide range of music to play.

You could emerge as a sensitive songwriter... or a manic rock star.

Your dominant personality characteristic: being rebellious

Your secondary personality characteristic: tenacity




What's Your Name's Hidden Meaning?



You are very open. You communicate well, and you connect with other people easily.

You are a naturally creative person. Ideas just flow from your mind.

A true chameleon, you are many things at different points in your life. You are very adaptable.

You are truly an original person. You have amazing ideas, and the power to carry them out.

Success comes rather easily for you... especially in business and academia.

Some people find you to be selfish and a bit overbearing. You're a strong person.

You tend to be pretty tightly wound. It's easy to get you excited... which can be a good or bad thing.

You have a lot of enthusiasm, but it fades rather quickly. You don't stick with any one thing for very long.

You have the drive to accomplish a lot in a short amount of time. Your biggest problem is making sure you finish the projects you start.

You are full of energy. You are spirited and boisterous.

You are bold and daring. You are willing to do some pretty outrageous things.

Your high energy sometimes gets you in trouble. You can have a pretty bad temper at times.

You are wild, crazy, and a huge rebel. You're always up to something.

You have a ton of energy, and most people can't handle you. You're very intense.

You definitely are a handful, and you're likely to get in trouble. But your kind of trouble is a lot of fun.

You are well rounded, with a complete perspective on life.

You are solid and dependable. You are loyal, and people can count on you.

At times, you can be a bit too serious. You tend to put too much pressure on yourself.

You are incredibly wise and perceptive. You have a lot of life experience.

You are a natural peacemaker, and you are especially good at helping others get along.

But keeping the peace in your own life is not easy. You see things very differently, and it's hard to get you to budge.

You are friendly, charming, and warm. You get along with almost everyone.

You work hard not to rock the boat. Your easy going attitude brings people together.

At times, you can be a little flaky and irresponsible. But for the important things, you pull it together.

You are very intuitive and wise. You understand the world better than most people.

You also have a very active imagination. You often get carried away with your thoughts.

You are prone to a little paranoia and jealousy. You sometimes go overboard in interpreting signals.




Quote of the Post
"啊母亲哪,告诉我那辆 Kancil 不是我撞的。"
by yours truly

No comments: